Horgolt termékek

Horgolt termékek
Horgolt termékek

2011. november 9., szerda

Fondant recept

Fondant

1 ek. zselatint 6 kanál vízzel beáztatsz egy kis tálba amibe fel tudod melegíteni, addig míg ázik kimérsz 1,8 g margarint ( kb. 1 evőkanál, de mérd ki) és két evőkanál mézet, egy kis tálba, ezután felmelegíted a zselatint, de nem szabad, hogy forrjon. Ha elolvadt a zselatin, belekevered a mézes margarint, addig kevered míg el nem olvad a margarin és kész. Kiöntöd egy nagyobb műanyag tálba és belekevered a porcukrot kb. 50-70 dkg -ot vesz fel,akkor jó amikor még ragad egy kicsit, de összeállt. Folpackba tekered és 4-5 órára a hűtőbe teszed, hogy kristályosodjon, kb. 12 órát álljon de ha hamarabb felhasználod nem lesz szerintem baja. Keményítőn kell nyújtani, nyújtás előtt is keményítővel átgyúrni, hogy ne ragadjon fel vehet 5-10 dekát is, de lehet hogy kevesebbet is. ha kinyújtottad azonnal tedd a tortára, mert hamar kiszárad. A fondant alatt én csokival szoktam átkenni a tortát, vagy azzal a krémmel amivel töltöttem, azért, hogy ne száradjon ki a fondant, vékonyan csak,. Ha színezni szeretnéd víz helyett tegyél folyékony festéket, általában 1/2-1 ek. elég, folyékonnyal nem lesz sötét a szín csak porral. Ha porral színezed azt utána is teheted mikor nyújtod. Azt olvastam, hogy 96%-os alkohollal is érdemes elkeverni, mert az elpárolog és nem teszi tönkre a kész fondant.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése